Polfill | profesjonalne produkty do renowacji karoserii

Jak przygotować samochód do lakierowania?

lakierowanie samochodu

Nadwozie samochodu jest wykonane w dużej mierze z metalowych części, które muszą być odpowiednio zabezpieczone przed ryzykiem korozji. Dla zapewnienia właściwego poziomu ochrony są więc pokrywane lakierem, który nie tylko tworzy barierę ochronną przed czynnikami atmosferycznymi, ale również nadaje autu atrakcyjny wygląd zarówno za sprawą konkretnego koloru, jak i połysku. Zanim na karoserii będzie można zaaplikować lakiery nawierzchniowe, trzeba ją jednak prawidłowo przygotować. Przekonajmy się, które prace są niezbędne i sprawdźmy, jakie produkty mają szczególne znaczenie.

Co należy zrobić, zanim elementy będą pokryte lakierem?

Lakierowanie elementów karoserii musi być poprzedzone odpowiednimi przygotowaniami. W razie naprawy po kolizji w grę wchodzi usunięcie wszelkich nierówności i wygładzenie powierzchni metalu. W większości przypadków niewielkie ubytki i niedoskonałości kształtu wyrównuje się przy pomocy właściwej w danej sytuacji szpachlówki. Zwykle korzysta się ze szpachlówek poliestrowych, przy większych uszkodzeniach wypełniających, a nierzadko także uzupełnianych specjalnymi dodatkami np. włóknem węglowym, które znacznie zwiększa wytrzymałość naprawianej powierzchni na obciążenia. Ostatnimi pracami okaże się oszlifowanie utwardzonej masy oraz oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni będące wstępem do nanoszenia podkładu, a następnie lakieru bazowego oraz bezbarwnego. Etap oczyszczania i odtłuszczania jest też wykonywany przy lakierowaniu nowych elementów, które mają zastąpić zniszczone.

Co warto wiedzieć o podkładach?

Podkłady są niedocenianą, lecz fundamentalną częścią powłoki lakierniczej. Ich rolą jest zabezpieczenie, wyrównanie oraz wygładzenie powierzchni, ale najistotniejsze jest zwiększenie przyczepności lakieru bazowego do podłoża. W zależności od sytuacji stosuje się warstwę gruntującą i podkład wypełniający, można również użyć podkładu będącego aktywatorem podnoszącym poziom ochrony przed korozją. Warto pamiętać, że podkłady wykorzystuje się nie tylko na stali, ale również na elementach z tworzyw sztucznych.